Inschrijven in onze praktijk
Wij zijn open voor nieuwe patiënten wanneer u binnen 15 autominuten rijden van de praktijk woont. U kunt zich inschrijven via de website of een inschrijfformulier halen op de praktijk. Graag bij de inschrijving de roepnaam vermelden. U dient zich ook uit te schrijven bij uw vorige huisarts en het dossier te laten opsturen naar onze praktijk.
Veel informatie over uw gezondheid vindt u op thuisarts.nl
Indien u een afspraak wil maken op het spreekuur, kunt u dit zelf online via (uw zorg online app) een afspraak inplannen.
De assistentes zijn ’s ochtends van 8.00 tot 10.00 / 11.00 tot 12.00 bereikbaar voor het maken van afspraken en overige vragen. Daarna is de praktijk alleen nog telefonisch bereikbaar voor spoed.
E consult
Het is mogelijk om via uw zorg online een vraag te stellen door middel van een e consult. Het gaat hierbij om korte, niet spoedeisende vragen aan de assistentes of de huisartsen. Ook is het mogelijk om hierbij foto’s toe te voegen. Wij doen ons best uw vraag binnen 1 tot maximaal 2 werkdagen te beantwoorden.
U kunt onder andere vragen stellen over de volgende onderwerpen:
- Leefstijladviezen en -vragen
- Vragen over medicijnen
- Vragen over (uitslagen van) onderzoek
- Vragen over een eerder consult
- Controle en follow-up bij chronische aandoeningen
Voor het versturen van een e-consult over uw kind moet hij of zij beschikken over uw zorg online (>16 jaar)
Wrattenspreekuur
Als u een wrat heeft kunt u deze laten weghalen. U kunt daarvoor een afspraak maken bij de praktijk assistenten, zij stippen de wrat aan met een stikstof pen.
Zie de website van thuisarts.nl wat u alvast zelf zou kunnen doen om wratten te doen verdwijnen.
Twijfelt u of de wrat wel een gewone wrat is? Neem dan contact op met uw huisarts. De huisarts kan beoordelen of het een onschuldige wrat is.
Toestemming raadplegen medische gegevens
Het kan zomaar gebeuren dat u door omstandigheden te maken krijgt met een andere arts of apotheker. Meest voorstelbare situatie daarbij is een medisch noodzakelijk bezoek aan de huisartsenpost in de avond-, nacht-, of weekenduren. Wij vinden het van belang dat andere zorgverleners dan uw medische gegevens kunnen raadplegen. Het beschikbaar stellen van uw medische gegevens mag echter alleen met uw toestemming. Uw toestemming wordt geregistreerd in uw medisch dossier. Als u geen toestemming geeft dan kunnen andere zorgverleners niet bij uw medische gegevens, ook niet in noodsituaties.
Maak uw toestemming kenbaar aan een van onze medewerkers op de praktijk.
Wilt u meer lezen over dit onderwerp dan verwijzen wij u naar de website van de VZVZ.
http://www.vzvz.nl/page/Home/Informatiepunt
No-show beleid
Het ‘no show’-tarief of wegblijftarief
Het komt de laatste jaren helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente verschijnen. Bij Huisartspraktijk Santé geldt daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), het ‘no show’-tarief.
Waarom een ‘no show’-tarief?
Bij het maken van een afspraak reserveren wij tijd voor u als patiënt bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Indien de patiënt zonder bericht niet op het consult verschijnt, hadden wij op dat tijdstip een andere patiënt kunnen inplannen en helpen.
Gedurende de laatste jaren stijgt het aantal patiënten dat een afspraak bij de huisarts wil maken. Als daarnaast steeds meer mensen niet verschijnen voor een gemaakte afspraak, lopen de wachttijden in de huisartsenpraktijk aanzienlijk op. Dit is voor ons als praktijk en voor u als patiënt een groot en zeer tastbaar probleem.
Onze praktijk wil de wachttijd voor een afspraak graag zo kort mogelijk houden. Ook u, als patiënt, wilt met uw medische probleem graag zo snel mogelijk geholpen worden. Daarom verzoeken wij u bij verhindering uw afspraak tijdig telefonisch af te zeggen.
Tijdig afzeggen afspraak: uiterlijk 24 uur van te voren
Indien u onverhoopt niet op de gemaakte afspraak kunt komen, verzoeken wij u dit uiterlijk 24 uur van te voren telefonisch aan de assistente door te geven. Zo kunnen wij op dit vrijgekomen tijdstip een andere patiënt op het spreekuur laten komen. Bij tijdig afzeggen wordt er geen ‘no show’-tarief in rekening gebracht.
De hoogte van het ‘no show’-tarief
Het ‘no show’-tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt voor het beschikbaar stellen van de ruimte en de medewerkers.
Het tarief is vastgesteld op € 25,00.
Deze tarieven gelden tevens voor de consulten bij de assistente en de praktijkondersteuners.
Let op: de ‘no show’-factuur wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed; deze is geheel voor uw eigen kosten.
Wij rekenen op uw medewerking en bedanken u voor uw begrip.